نامه اداری | نمونه نامه اداری | نامه نگاری

نامه،نامه اداری،درخواست وام،درخواست نامه،درخواست وام ازدواج،نامه شخصی،نامه نگاری

نامه اداری | نمونه نامه اداری | نامه نگاری

نامه،نامه اداری،درخواست وام،درخواست نامه،درخواست وام ازدواج،نامه شخصی،نامه نگاری

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است



هشدار : لطفا قبل از نوشتن نامه استعفا تمام جوانب کار را در نظر بگیرید.

تغییر شغل می تواند تاثیر بسیار زیادی در آینده کاری و شخصی شما داشته باشد. استرس و حجم کاری بالا ، تنش با رییس و همکاران و درگیری با ارباب رجوع دلیل قابل قبولی برای استعفا نیست. لطفا در حالت عصبانیت تصمیم گیری نکنید.


جناب آقای ....

مدیر محترم امور اداری / رییس محترم اداره کارگزینی

با سلام و احترام

بدینوسیله اینجانب ............. به شماره کارمندی ...... و به شماره شناسنامه ....... که از تاریخ ........... در این شرکت با سمت ....... در واحد ...... مشغول بکار می باشم بدلایل شخصی / کاری تقاضای استعفای خود را از تاریخ ............... بحضور تقدیم می دارم.

خواهشمند است دستور فرمایید اداره امور کارکنان درخصوص درخواست اینجانب اقدام لازم مبذول نمایند. بدیهی است اینجانب تا زمان تسویه حساب در خدمت شرکت بوده و در صورت نیاز آمادگی دارم تا آموزش نفر جدید جهت تصدی شغل مربوطه را بر عهده گیرم.

پیشاپیش از حسن نظر جنابعالی کمال تشکر خویش را ابراز نموده و توفیق جنابعالی و دیگر همکاران محترم مجموعه را از خداوند منان خواستارم.

با تشکر و سپاس

نام و نام خانوادگی

تاریخ و امضا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۴۶
یه دوست

از : شرکت فلان

به : بانک / موسسه مالی شعبه سرگردنه

موضوع : گواهی ضمانت

             با سلام و احترام، بدینوسیله بنا به تقاضای جناب آقای / سرکار خانم فلانی به شماره ملی ...... گواهی می شود نامبرده فوق کارمند قراردادی / پیمانی / رسمی و شاغل در این شرکت می باشد و حقوق و مزایای ناخالص ایشان به مبلغ چندرقاز ریال می باشد.

این گواهی بنا به درخواست نامبرده صرفا جهت اطلاع بانک / موسسه فوق الذکر صادر شده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار دیگری می باشد. ضمنا چون ایشان از روی ناچاری و رودربایستی ضمانت برادر / خواهر بهمانی را به مبلغ یه عالمه  ریال به عهده گرفته است این شرکت تعهد می نماید چنانچه وام گیرنده به عللی از پرداخت اقساط در سر رسید معین خودداری نماید با گزارش کتبی بانک تا زمانی که از این مدیریت حقوق می گیرد از حقوق وی و طبق قانون ( یک سوم مجردین و یک چهارم متاهلین ) کسر و به بانک پرداخت نماید.

ضمنا این تعهد فقط در حق وام گیرنده فوق معتبر بوده و درصورت هرگونه انتقال وام به هر شکل به شخص ثالث کان لم یکن محسوب می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۴۵
یه دوست



شیوه های نوشتن نامه درخواست شغل



دربیشتراطلاعیه های استخدامی کارفرمایان به دنبال آن هستند که با دریافت مشخصات و سوابق افراد گزینه مناسبی را برای یک فرصت شغلی پیدا کنند .متقاضیان کارنیز خود را ملزم می بینند تا درپاسخ به آگهی ها و اطلاعیه های استخدامی ، مشخصات و سوابق (رزومه ) خود را همراه بانامه ای که درخواست شغل درآن نوشته شده ارسال دارند . این نامه را نامه درخواست شغل ، نامه پوششی یا نامه ضمیمه گویند .
در چنین بازارکاری که رقابت بر آن حکم فرماست، نامه درخواست شغل و رزومه حرف اول را می‌زند. توجه داشته باشید که نامه درخواست شغل باید جامع و کامل باشد نه آنکه تکرار رزومه‌تان باشد و هدف تشریح و بیان اطلاعات و در واقع ایجاد شناختی از خودتان می‌باشد. نامه درخواست شغل به نوعی معرف شما به کارفرما است، در حالیکه رزومه درباره شما صحبت می‌کنند. همانند رزومه، نامه درخواست شغل نیز جزء ابزار بازاریابی مهم به شمار می‌آید.
کارفرمایان با دریافت درخواست ها ورزومه ها تمام سعی خود را برای کاهش و مرتب‌سازی نامه‌های درخواست شغل و مشخصات و سوابق ارسالی می‌نمایند تا با انتخاب تقاضاهایی که به ویژگی های شغلی مورد نیاز آنها نزدیک باشد تعداد متقاضیان واجد شرایط را به میزان معقولی برسانند و بررسی را آسان نمایند. آگاهی از نحوه انجام این کار در واقع دید کلی از نحوه نوشتن نامه درخواست شغل به متقاضی کار می‌دهد تا به نحوی آن را بنویسید که جزو نامه‌های گلچین و مورد نظر باشد، زیرا چنانچه نامه درخواست شغل نتواند نظراستخدام کننده را جلب نماید مرحله اولیه باموفقیت طی نمی شود و رزومه به هیچ وجه مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و به بایگانی راکد سپرده خواهد شد.
بسیاری ازکارفرمایان داوطلبی را که در نگاه اول به نظرشان واجدشرایط و مناسب نیاید، حتی بررسی نمی‌کنند. در واقع همان نگاه و نظر اول به نامه درخواست شغل تاحدود زیادی تکلیف استخدام را مشخص می کند .
برای تهیه یک نامه درخواست شغل تأثیرگذار از یک سو چارچوب و قالب اصولی نامه‌های اداری معمولی باید رعایت شده و از سوی دیگر باید نامه دربردارنده سه مطلب و مفهوم اصلی به شرح ذیل باشد:
1- پاراگراف اول: علت نوشتن نامه؛
2- پاراگراف میانی: چیزهایی که متقاضی کارازخود ارائه می دهد؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۴۴
یه دوست

بهترین روش برای تسلط به نگارش مکاتبات اداری در وهله اول مطالعه کتبی است که آئین دستوری و اصول اینگونه مکاتبات را ارائه می کنند و در ادامه نیز مطالعه کلیه مکاتبات اداری که در اطراف شما وجود دارد ، به عنوان مثال اگر در شرکتی که در آن مشغول به کار هستید و امکان دسترسی به زونکن های بایگانی مکاتبات وارده یا صادره را دارید ، بهترین کار برای شما این است که مکاتبات و مراسلات گذشته را مورد مطالعه قرار دهید و به تک تک عباراتی که در آنها به کار می رود علی الخصوص ساختار آنها دقت کنید . بنده با توجه به اینکه در اغلب موارد در خصوص برخی همکاران این رویه را امتحان کرده ام و نتیجه بسیار خوبی هم گرفته ام ، پیشرفت از طریق این رویه را بدیهی می دانم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۴۳
یه دوست



نامه اداری
وقتی برای اداره و یا ارگان یا شخص مهمی نامه می نویسیم که رابطه کاری با او داریم از نامه اداری استفاده می کنیم در چنین مواردی نمی شود از نامه دوستانه استفاده کرد و این کار نوعی توهین به شخص گیرنده محسوب می شود .نوشتن نامه اداری چیزی نیست که بتوان به صورت گام به گام آن را آموزش داد بلکه می شود با ذکر نکاتی چند و نشان دادن مثال به نوشتن صحیح آن کمک کرد.همه ما در سال اول متوسطه با نوشتن نامه اداری آشنا شده ایم اما در اینجا با ذکر نکات بیشتری سعی در بهبود نگارش چنین نامه هایی خواهیم داشت.

نکاتی در باب نوشتن نامه اداری:
نامه اداری باید در یک طرف صفحه نوشته شوند ونباید در حاشیه آن ها چیزی نوشت.
-متن نامه باید با نهایت دقت در صحت مطالب تهیه شود.
-متن نامه باید شایسته فرد گیرنده باشد و پست و مقام شغلی و سازمانی فرد گیرنده باید در نظر گرفته شود.
-در نامه های اداری باید شیوایی سخن و روانی مطلب نیز در نظر گرفته شود و از لغات قدیمی و نامانوس نباید استفاده شود.
-از حشو(به کار بردن واژه هایی که هم معنی هستند)خودداری شود.
-در نامه های اداری به هیچ وجه نباید از کلمات و جملات عامیانه استفاده کرد.
-از نشانه های قراردادی(ویرگول, نقطه و ...)باید درست و به جا استفاده کرد.
-در نامه های اداری باید از استفاده کردن جملات توهین آمیز, تهدید آمیز و مشکل آفرین خودداری کرد.
-نامه های اداری ترجیحا باید در کاغذ های بزرگ نوشته شود تا امکان ارجاع و حاشیه نویسی داشته باشد.
-نامه حدالامکان باید تایپ شود یا حد اقل با خط خوانا نوشته شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۴۲
یه دوست

مقدمه
سازمانهای اداری باقتضای هدفی که دارند و وظایفی که ملزم بانجام آن هستند بذل مجاهدت و ابراز فعالیت می نمایند. حاصل کوشش و فعالیت آنها بصورت اوراق و اسنادی در می آید که مجموعه آن پرونده و سابقه موضوع مربوط را تشکیل می دهد، این مکاتبات و اسناد که بطور مستمر و متوالی بوجود می آیند چگونگی اقدامات و نحوه انجام عمل هر مورد و موضوع را شامل بوده و در اینصورت اسناد ذی قیمت و ارزنده ای هستند که با صرف وقت و پرداخت هزینه های مادی و کوشش های انسانی به دست آمده اند و ضرورت دارد که با علاقمندی و برمبنای علمی آنها را طبقه بندی و تنظیم و بالاخره حفظ و نگهداری نمود. واحدهای سازمانی هریک قسمتی از وظایف و خط مشی کلی سازمان را به عهده دارند و در رشته مربوط به خود دارای اختیارات لازم بوده و با انجام وظائف خود بصیر و مطلع می باشند، بنابراین منشاء ایجاد تولید نامه های صادره فعالیت و عملیات کارکنان سازمان است که منفرداً و مجتمعاً تبدیل باسناد و اوراق و نامه هایی می گردد و نامه های صادره را بوجود می آورد. نامه های صادره منعکس کننده فعالیتهای صورت گرفته است که اگر بدرستی تنظیم و ارسال نگردد روند اجرایی امور را دچار اخلال می کند. بدین لحاظ و بمنظور یکسان سازی چارچوب نامه های صادره از سوی دانشگاه این مجموعه گردآوری و تقدیم می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۳۸
یه دوست

لذا خواهشمند است دستور فرمایید اقدام مقتضی در این خصوص مبذول نمایند. پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی کمال تشکر را دارم .

==========

تسریع در ارسال پاسخ موجب کمال امتنان است

=================

پیشاپیش از بذل عنایت شما کمال تشکر و سپاس را دارم

================

قبلا از توجه و مساعدت شما کمال تشکر را دارم.

===============

خواهشمند است در صورت امکان با درخواست اینجانب موافقت گردد.

===============

خواهشمند است اقدام لازم در این خصوص را مبذول نمایند.

==============

پیشاپیش از بذل توجه و دستور مساعد و عاجل جناب‌عالی کمال تشکر و امتنان را دارم.

 

  با تشکر فراوان

 

 

 

 

 نام و نام خانوادگی

      سمت

     امضا’


 رونوشت:
- رییس محترم .... جناب آقای .......... ؛ جهت استحضار
 

 

 

دوستان عزیز می توانند متن های پیشنهادی خود جهت پایان نامه های اداری را در قسمت نظرات وارد نمایند

با تشکر

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۳۷
یه دوست
چگونه یک نامه اداری موفق بنویسیم

چند نکته برای نوشتن نامه های رسمی


هرچند اصول نامه نگاری را در دوره های مختلف تحصیلی یاد گرفته ایم، بیشتر ما در مکاتبه با مشکل مواجه می شویم. یا لحن مناسب استفاده نمی کنیم و یا منظورمان را واضح و روشن بیان نمی کنیم. گاهی هم بی تجربگی خود را با استفاده از قالب نادرست لو می دهیم. شاید فکر کنید که در عصر اینترنت صحبت از شیوه نامه نگاری بی مورد باشد ولی حتی ایمیل های کاری شما هم کمابیش باید از اصول سنتی نامه نگاری پیروی کنند.

از زبان و سبک نوشتار رسمی استفاده کنید: اگر در نوشتن های شخصی خودتان به املای جدید و یا اصلاح شده کلمات ارجحیت می دهید، سعی کنید که در نامه تان از املای سنتی کلمات استفاده کنید. برای نمونه ممکن است سرسختانه باور داشته باشید که کلمات تنوین دار فارسی باید به شیوه اصلاح شده نوشته شوند ولی لازم نیست که مخاطب نامه را هم متقاعد کنید. احتمال بدهید که مخاطب از چنین اصلاحاتی بی خبر باشد و آن را به حساب کم سوادی یا کم دقتی شما بگذارد. بدیهی است که عامیانه نویسی در نامه های اداری جایی ندارد.
تعارف را کنار بگذارید ولی احترام را حفظ کنید: نامه را با لحن محترمانه شروع کنید. در ایران مرسوم است که از «جناب آقای ...» یا «سرکار خانم ...» استفاده شود. اگر اسم گیرنده را نمی دانید یا به یک گروه می نویسید از عنوان و منصب استفاده کنید (مثال: مدیریت محترم شرکت ...). استفاده از القاب و عبارات پرطمطراق و آغشته به تعارف را کنار بگذارید. در عین حال فروتنانه بنویسید و نشان دهید برای موقعیت فرد یا سازمان موردنظرتان احترام و ارزش قائلید.
مختصر و صریح بنویسید: مقصودتان از نوشتن نامه را در جمله های اول آشکار کنید و حاشیه ‍پردازی نکنید. خودتان را به جای خواننده نامه بگذارید و تصور کنید که چقدر حوصله برای خواندن هر نامه به خرج می دهد. اگر انتظار دارید تقاضا یا سوال شما به درستی پاسخ داده شود آن را شفاف بیان کنید و دوپهلو ننویسید.
نامه را مودبانه تمام کنید: ختم نامه، عبارتی که قبل از اسم و امضا یتان می نویسید، هم باید مثل خطاب، متناسب با صمیمیت شما با گیرنده باشد. با تشکر، با سپاس، با احترام، و ارادتمند از معمول ترین عبارات به شمار می روند.
ظاهر نامه در واکنش گیرنده موثر است: این روزها نامه هایی که به منظور کار اداری نوشته می شوند تایپ شده هستند. ولی اگر چاره ای جز دست نویس کردن نامه ندارید خوانا و مرتب بنویسید. در استاندارد نامه نگاری فارسی، تاریخ در بالای صفحه چپ-چین می شود و خطاب و متن نامه راست-چین. شروع هر پاراگراف با انتهای پاراگراف قبلی یک خط فاصله دارد. ختم نامه به اضافه ی اسم و امضای شما باید چپ چین شوند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۳۲
یه دوست

بین امضاء کنندگان ذیل: آقای  ........  فرزند  ........  به شماره ........ شناسنامه  ........  صادره از ........  متولد ........  دارای شماره ملی ........ و کد پستی ........  دارای کارت پایان خدمت به شماره ........        به شماره کارمندی ........  ساکن ........  بعنوان مشتری و راهن سند شماره ........ مورخ ........ تنظیمی این دفتر خانه و شرکت ........... ثبت شده به شماره ..........  ثبت شرکت های ......... به نمایندگی آقای .......... به نشانی ............ طبق نامه شماره ........       مورخه ........ که در این قرارداد با نمایندگی ذیلا شرکت نامیده می شود از طرف دیگر این قرارداد و در تعقیب قرارداد مذکور و بشرح زیر مستعد شد

ماده 1- بموجب این قرارداد ششدانگ یک باب خانه........  به مساحت ........ متر مربع به شماره پلاک ثبتی ........  فرعی از........ اصلی واقع در........   کد پستی ........  مندرج در بند (ب) قرارداد رهنی            مورخ         این دفتر فک رهن نمود و بجای آن مشتری برای وثیقه تاییدیه بدهی ناشی از قرارداد مذکور و این قراراداد از تاریخ قرارداد         مورخ       این دفتر می باشد و مادام که قرارداد فوق الذکر باطل نشده و ملک فوق فک رهن نگردد شرکت حق دارد مطالبات خود را با ستناد قرارداد مذکور و این قرارداد وصول نمایند ماده 3- این قرارداد صرفا ً بمنظور تعویض وثیقه قرارداد مذکور منعقد گردید بنابراین سایر موارد و مندرجات قرارداد مذکور کماکان بقوت و اعتبار خود باقی است و مورد رهن مذکور در بند (ب) این قرارداد تحت شرایط مندرجات قرارداد       مورخ ........  و این قرارداد در رهن شرکت .......... قرار گرفت و شرکت یاد شده حق دارد از مورد رهن مطالبات خود را از مشتری مطالبه و استیفاء نماید این سند پیرو سند رهنی شماره ........  مورخ              این دفتر تنظیم گردید و با آن در حکم واحد میباشد و پاسخ استعلام شماره        مورخ    داره ثبت منطقه ..... استان ......... مشمول بازداشت و بند (ز) نمی باشد حق الثبت مبلغ  ........ ریال بموجب  فیش شماره .......... از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی واریز و حق التحریر و بهای اوراق ببانک مسکن شعبه بهارستان واریز گردیده و این سند بر روی اوراق بشماره های تنظیم گردید.

بتاریخ                     محل امضاء

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۳۱
یه دوست

متن سند معاملات یک برگی رهنی

قرارداد زیر بین داین (مرتهن): شرکت ............. سهامی عام / خاص  ...................... به نمایندگی آقای ................ به موجب معرفی نامه شماره ............. مورخه .................. از یک طرف و مدیون (راهن): آقای .......................... فرزند ................... به شماره شناسنامه ................. و شماره ملی ....................... صادره از .............. متولد ................. ساکن .................................. که منبعد مدیون نامیده می شود از طرف دیگر منعقد گردید موضوع قرارداد: پرداخت وام مسکن : الف) میزان تسهیلات و نحوه بازپرداخت آن: شرکت تسهیلاتی به منظور تأمین مسکن که تمامی آن حسب الاظهار مدیون تسلیم وی گردیده به مدیون اعطاء نموده و نامبرده نیز طبق همین سند ضمن اقرار و قبول بدهی خود که بالغ بر مبلغ 00000 ریال می باشد متعهد و ملتزم گردیده که اقساط آنرا در 00 قسط 00000 ریالی و 000 قسط 0000 ریالی و ...... قسط .......... ریالی، تأدیه نماید و ضمن عقد خارج لازم به داین وکالت بلاعزل با حق توکیل بغیر داد که اقساط مقرره را از تاریخ امضای سند از حقوق و مزایا و عنداللزوم از سایر داراییهای وی برداشت نماید. ب) مورد وثیقه: مدیون در مقابل دین مزبور همگی و تمامی ششدانگ یک دستگاه آپارتمان به شماره ملک ................................................... فرعی از باقیمانده ..................................... مکرر اصلی واقع در ................................ وبه شماره ثبت ........................ دفتر .......... صفحه ........... و تاریخ ثبت ................... و شماره ورقه مالکیت ........................... به انضمام متحدثات و متعلقات آن بدون استثنا شیئی با آب و برق و گاز در رهن و وثیقه داین قرارداد سپس قبض رهن بعمل آمد و مجدداً داین مورد رهن را به تصرف مدیون قرارداد تا در مدت فوق از منافع آن استفاده نماید. شروط و تعهدات: 1- تأخیر در تأدیه هریک از اقساط مقرره بمدت 10 روز از موعدهای معینه مزبور و یا برکناری مدیون از خدمت در شرکت ............  از قبیل اخراج، استعفا، انفصال دائم و یا مستحق للغیر درآمدن عین مال مرهونه و غیره موجب حال شدن تمامی دین او گردیده و داین حق دارد طلب خود را طبق شرایط مقرر در بند 12 این سند دفعتاً واحده و عنداللزوم از طریق صدور برگ لازم الاجرا استیفا نماید. 2- چنانچه طبق مقررات و آرای صادره از سوی مراجع ذیصلاح میزان اقساط متعلقه تقلیل یابد داین می تواند بجای افزایش مدت سند جمع تفاوت حاصل در مدت باقیمانده را نقداً و بطور یکجا از مدیون وصول نماید و یا نسبت به وصول تمامی طلب خود دفعتاً واحده از طریق صدور اجرائیه اقدام نماید. 3- قبل از استهلاک و یا پرداخت تمامی دین و نهایتاً تحقق فک رهن، مدیون حق انجام هیچگونه معامله ناقله اعم از قطعی، شرطی، صلح، رهن مازاد، اقاله وکالت و اجاره بیش از سه سال و غیره و نیز حق توثیق مازاد وثیقه در نزد مراجع قضایی بمنظور ضمانت در دعاوی حقوقی و کیفری نسبت به مورد رهن را نخواهد داشت هرگونه اقدام وی در این موارد از درجه اعتبار ساقط و شخصاً مسئول عواقب آن خواهد بود و موجب حال شدن تمامی دین او می گردد. 4- تمامی ششدانگ عرصه و اعیان مورد رهن درمقابل هریک از اجزاء دین مستقلاً حتی آخرین قسط در رهن و وثیقه می باشد بنحوی که هرگاه اسباب صدور اجرائیه فراهم گردد داین بمنظور استیفاء طلب خود میتواند برای باقیمانده اقساط حتی آخرین قسط نسبت به تمام ششدانگ مورد رهن و متعلقات آن اقدام به صدور اجراییه نماید. 5- تشخیص میزان بدهی ناشی از هرگونه خسارت احتمالی ناشی از آن با داین بوده و مدیون قبل از اداء تمامی دین و انجام کلیه تعهدات مربوطه به وام تصویبی حق فک رهن را بدون جلب موافقت مرتهن و اخذ مجوز کتبی از وی نخواهد داشت هرگونه تخلف مدیون از مفاد این سند و سایر شروط این سند که منجر به ورود خسارت به داین گردد موجب پیگیری و تعقیب مدیون از طریق مراجع قضایی خواهد بود. 6- هرگونه تغییری در مورد رهن حاصل و یا ساختمانی و یا تأسیساتی در آن احداث و یا منصوب شود ضمیمه رهن بوده و مانع اجرای ماده 34 اصلاحی قانون ثبت نسبت به تمامی آنها نخواهد بود. 7- ضمن عقد خارج لازم  مدیون به داین وکالت بلاعزل با حق توکیل بغیر داد که چنانچه مورد رهن بدواً و یا درصورت اضافه نمودن بنایی درآن فاقد گواهی پایان ساختمان باشد و درصورت عدم اقدام مدیون نسبت به تحصیل پایان کار بمدت 30 روز، به مراجع صالحه مراجعه و نسبت به تحصیل گواهی مزبور اقدام نماید و درصورتی که در این خصوص ساختمان مورد وثیقه برخلاف ضوابط شهرداری بنا گردیده باشد داین مجاز خواهد بود جریمه مورد طلب مراجع صالحه را پرداخت و سپس با احتساب کارمزد و هزینه ها و خسارات متعلقه از حقوق و داراییهای دیگر مدیون استیفاء طلب نماید و چنانچه مراجع ذیصلاح رأی بر تخریب قسمت یا قسمتهایی از مورد رهن را داد داین مجاز به تخریب بنای مورد خلاف می باشد و در این زمینه مدیون حق هرگونه اعتراض، ممانعت و مطالبه حق را از خود سلب نمود. 8- مدیون ضمن عقد خارج لازم به داین وکالت بلاعزل با حق توکیل به غیر داد که مورد رهن را به هزینه مدیون درمقابل آتش سوزی و انفجار بیمه نماید و درصورت بروز حادثه خسارت وارده را از بیمه وصول و پس از کسر اقساط معوقه دین چنانچه مازادی حاصل شد جهت تعمیر و ترمیم مورد خسارت به نسبت پیشرفت کار به مدیون پرداخت نماید. 9- پرداخت هرنوع مالیات و عوارض شهرداری در مدت این سند تا استهلاک کامل دین برعهده مدیون است و چنانچه از تأدیه آن استنکاف نماید داین نسبت به پرداخت آنها اقدام و سپس وجوه پرداختی را با کارمزد و هزینه ها و خسارات متعلقه از مدیون و عندالقتضا از طریق صدور اجراییه وصول می نماید. 10- (این شرط اختصاص به احداث بنا و توسعه و تکمیل دارد) مدیون ملزم و متعهد است که وام دریافتی را از تاریخ امضای این سند ظرف مدت 18 ماه به مصرف ساختمان مورد رهن رسانده و ساختمان را طبق نقشه مصوب شهرداری و پروانه ساختمان به اتمام برساند و گواهی پایان کار قطعی آنرا تحصیل و به داین تسلیم دارد در غیر اینصورت تمامی دین او حال شده و داین خواهد توانست با احتساب خسارت مربوطه نسبت به وصول آن و عنداللزوم از طریق صدور اجراییه اقدام نماید. 11- مدیون ضمنعقد خارج لازم به داین وکالت بلاعزل با حق توکیل بغیر داد چنانچه مورد وثیقه کلاً یا جزئاً در طرح های عمرانی و غیره وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی یا وابسته به دولت یا شهرداریها و یا در حریم تأسیسات مؤسسات مزبور واقع گردد مورد رهن را به مؤسسه صاحب طرح بفروشد و عواید حاصله را پس از کسر بدهی مدیون و سایر هزینه های متعلقه به وی تأدیه نماید. 12- هرنوع تخلف از هریک از شروط این سند از طرف مدیون سبب حال شدن دین او شده و داین حق خواهد داشت طبق مقررات و از طریق صدور اجراییه نسبت به استیفای طلب خود اقدام نماید از طرفی ضمن عقد خارج لازم مدیون به داین وکالت بلاعزل با حق توکیل بغیر داد چنانچه مال مرهونه برای ادای دین کافی نباشد طلب خود را از حقوق و هرگونه مطالبات و مزایای مدیون برداشت نماید و به سایر داراییها و اموال مدیون رجوع نماید. 13- تشخیص داین نسبت به تخلف از هریک از تعهدات مندرج در این سند قاطع و میزان مبلغی که داین برای صدور اجراییه به دفترخانه اعلام می دارد کافی برای صدور اجراییه می باشد و مدیون بدینوسیله حق هرگونه اعتراضی را نسبت به تشخیص متخلف و صورتحساب داین از خود سلب نمود. این سند باستناد نامه شماره ....... مورخه ........ ثبت قم و نامه شماره ....... مورخه ......... دارایی ............ و نامه شماره ....... شهرداری .................... و نامه شماره ............................ شرکت ...........  تنظیم گردید و حق الثبت به موجب سامانه الکترونیکی واریز و اوراق سری .......... مصرف گردید به تاریخ ........

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۲۹
یه دوست