نامه اداری | نمونه نامه اداری | نامه نگاری

نامه،نامه اداری،درخواست وام،درخواست نامه،درخواست وام ازدواج،نامه شخصی،نامه نگاری

نامه اداری | نمونه نامه اداری | نامه نگاری

نامه،نامه اداری،درخواست وام،درخواست نامه،درخواست وام ازدواج،نامه شخصی،نامه نگاری

۴۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

یک دختر خانم زیبا خطاب به رئیس شرکت امریکائی ج پ مورگان نامه‌ای بدین مضمون نوشته است :

جناب آقای مورگان

با سلام

می‌خواهم در آنچه اینجا می‌گویم صادق باشم. من 25 سال دارم و بسیار زیبا ، با سلیقه و خوش‌اندام هستم. آرزو دارم با مردی با درآمد سالانه 500 هزار دلار یا بیشتر ازدواج کنم. شاید تصور کنید که سطح توقع من بالاست ، اما حتی درآمد سالانه یک میلیون دلار در نیویورک هم به طبقه متوسط تعلق دارد چه برسد به 500 هزار دلار.

خواست من چندان زیاد نیست. هیچ کس درآنجا با درآمد سالانه 500 هزار دلاری وجود دارد؟ دارد؟ آیا شما خودتان ازدواج کرده‌اید؟

سئوال من این است که چه کنم تا با اشخاص ثروتمندی مثل شما ازدواج کنم؟چند سئوال ساده دارم:

1- پاتوق جوانان مجرد ثروتمند کجاست ؟

2- چه گروه سنی از مردان به کار من می‌آیند ؟

3- چرا بیشتر زنان افراد ثروتمند ، از نظر ظاهری متوسطند ؟

4 - معیارهای شما برای انتخاب زن کدامند ؟

امضا ، خانم زیبا


و اما جواب مدیر شرکت مورگان :

سرکار خانم

با سلام

نامه شما را با شوق فراوان خواندم . درنظر داشته باشید که دختران زیادی هستند که سئوالاتی مشابه شما دارند. اجازه دهید در مقام یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای موقعیت شما را تجزیه و تحلیل کنم :

درآمد سالانه من بیش از 500 هزار دلار است که با شرط شما همخوانی دارد ، اما خدا کند کسی فکر نکند که اکنون با جواب دادن به شما ، وقت خودم را تلف می‌کنم.

از دید یک تاجر ، ازدواج با شما اشتباه است ، دلیل آن هم خیلی ساده است : آنچه شما در سر دارید مبادله منصفانه "زیبائی" با "پول" است. اما اشکال کار همینجاست : زیبائی شما رفته‌رفته محو می‌شود اما پول من ، در حالت عادی بعید است بر باد رود.

در حقیقت ، درآمد من سال به سال بالاتر خواهد رفت اما زیبائی شما نه. از نظر علم اقتصاد ، من یک "سرمایه رو به رشد" هستم اما شما یک "سرمایه رو به زوال".به زبان وال‌استریت ، هر تجارتی "موقعیتی" دارد. ازدواج با شما هم چنین موقعیتی خواهد داشت. اگر ارزش تجارت افت کند عاقلانه آن است که آن را نگاه نداشت! و در اولین فرصت به دیگری واگذار کرد و این چنین است در مورد ازدواج با شما.

هر آدمی با درآمد سالانه 500 هزار دلار نادان نیست ، ما فقط با امثال شما قرار می‌گذاریم اما ازدواج نه. به شما پیشنهاد می‌کنم که قید ازدواج با آدمهای ثروتمند را بزنید ، بجای آن ، شما خودتان می‌توانید با داشتن درآمد سالانه 500 هزار دلاری ، فرد ثروتمندی شوید. اینطور ، شانس شما بیشتر خواهد بود تا آن که یک پولدار احمق را پیدا کنید.امیدوارم این پاسخ کمکتان کند.

امضا رئیس شرکت ج پ مورگان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۲۰
یه دوست

جناب آقای ....

مدیر محترم امور اداری / رییس محترم اداره کارگزینی

موضوع : درخواست بازگشت به کار

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانب ............. به شماره کارمندی ...... و به شماره شناسنامه ....... که از تاریخ ........... در شرکت با سمت ....... در واحد ...... مشغول بکار بوده ام متاسفانه بنا به بدلایل شخصی / کاری تقاضای ناچار به استعفا و ترک کار از تاریخ ............... گردیده ام با توجه به مشکلات بیشماری که پس از ترک شرکت با آن موجه شده ام ، از جنابعالی تقاضای بازگشت به کار داشته و تعهد می نمایم در صورت موافقت با شروع بکار اینجانب به نحو احسن نسبت به انجام امورمحوله اهتمام ورزم .

پیشاپیش از حسن نظر جنابعالی کمال تشکر خویش را ابراز نموده و استدعا دارم در صورت صلاحدید با بازگشت به کار اینجانب موافقت فرمایید.

با تشکر و سپاس

نام و نام خانوادگی

تاریخ و امضا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۱۷
یه دوست

جناب آقای دکتر مهندسیان اصل دکتر

رییس محترم دانشگاه بلاغ تپه

موضوع : درخواست تشکیل کلاس درس فلان

با سلام و احترام

بدینوسیله اینجانب فلانی به نمایندگی از 20 نفر از دانشجویان فهرست پییوست به دلیل .... درس فلان را جهت ترم جدید انتخاب نموده ایم لیکن بدلایل نامعلومی از سوی واحد آموزش به ما اعلام گردیده که این درس جهت این ترم ارائه نمی گردد.

بنا به علت فلان و فلان گذراندن درس مذکور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از حضرتعالی تقاضا داریم دستورات لازم جهت پیگیری موضوع و ارایه درس مذکور مبذول فرمایید.

پیشاپیش از مساعدت  حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

با تشکر فلانی

تاریخ امضا

 

===========

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر زاده

  ریاست محترم دانشگاه

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند  باتوجه به  حدنصاب رسیدن درس فلان و  تمایل 20 نفر از دانشجویان فهرست پیوست جهت گذراندن واحد درسی مذکور و با توجه به تغییراتی که در درس نسبت به ترم های گذشته صورت گرفته است، تقاضای تشکیل کلاس در جدید داریم. لذا خواهشمند است درصورت صلاحدید  دستور فرمایید اقدام مقتضی در این خصوص مبذول نمایند.

پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی کمال تشکر را دارم .

با تشکر

فلانی

تاریخ و امضا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۱۴
یه دوست

جناب آقای فلانی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرامی.
احتراما اینجانب ( اصغر کچل ) تقاضا دارم نسبت به نمره لحاظ شده برای اینجانب تجدید نظر فرمایید. نظر به اینکه نمره لحاظ شده بخاطر امر"تقلب در امتحان" ثبت گردیده صمیمانه از شما استاد گرامی خواستارم با بررسی سوابق تحصیلی اینجانب در طول این ترم و ترم های گذشته و فعالیت های کلاسی و مشاهده عدم نیاز بنده به "تقلب در امتحان" جهت پاس نمودن دروس از اجحاف در حق اینجانب جلوگیری به عمل آورید.

عاجزانه از شما استاد گرامی تمنا دارم درخواست اینجانب را جهت ضایع نشدن زحمات و تلاش اینجانب در طول ترم تحصیلی با دید مساعد و مثبت مورد بررسی و توجه قرار دهید.

پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی کمال تشکر را دارم.

( با تشکر
اصغر کچل )

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۱۱
یه دوست

نزدیک به یک ماه می گذرد از روزی که به ناچار از باشگاه محبوبم، پرسپولیس دل کندم. یک ماه دشوار و پر از ناملایمات که دیگر علاقه ای به واگویی آنها ندارم.

در تمام این روزها و شبها، اگر چه دیگر مسئولیتی در پرسپولیس دوست داشتنی نداشتم، قلبم با بازیکنان، مربیان و هواداران باشگاه محبوبم بود. در همه این روزها و هفته ها آروز کردم پرسپولیس ما همپنان سربلند بماند. آروز کردم که خداوند منان به همه ما لطفی عنایت کند که بتوانیم شادی دل طرفداران پرسپولیس را بر دلخوشی های شخصی مان ترجیح دهیم. بتوانیم فراموش کنیم. بتوانیم ببخشیم و صبر پیشه کنیم و ایمان داشته باشیم که خداوند همیشه با صابران است.
نیازی نیست توضیح دهم که شرایط پرسپولیس امروز چه اندازه حساس است. نیازی نیست توضیح دهم که هوادار پرسپولیس، پس از ماهها خون دل خوردن همه امیدش به همین چند بازی آخر است. همین چند قدم پایانی که اگر خدا بخواهد و بتوانیم با صلابت برداریم، پاداشی شایسته در انتظارمان خواهد بود.
امیدوارم دوستان رسانه ایم این چند خط نوشته را "بیانیه" و "خطابه" نخوانند. نامش را نمی دانم اما ایمان داشته باشید که حرفهای دلم است.
من محمد رویانیان، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس، امروز قلبم را از هر کینه ای  پاک می کنم و خاضعانه از همه پرسپولیسی ها می خواهم تنها به موفقیت تیم محبوبشان فکر کنند.
شعار نمی دهم که همه چیز را فراموش کرده ام یا همه آنهایی را با من و پرسپولیس بد کرده اند، بخشیده ام، اما تلاش می کنم در این شرایط حساس، به خاطر موفقیت پرسپولیس، در کنار دوستان و حتی منتقدانم، برای سربلندی تیم محبوبم بکوشم.
انتظار هم ندارم اگر به کسی بد کرده ام، یا کسی را با کارهای اشتباهم آزرده ام مرا به یکباره ببخشد، اما بسیار بسیار خوشبینم که دوستان و منتقدان پرسپولیسی ام، امروز به جای تسویه حسابهای شخصی، به موفقیت تیم بیاندیشند.
راه زیادی نمانده. تیم محبوب ما 4 نبرد سرنوشت ساز دارد. غرورانگیز خواهد بود اگر فرزندان پرسپولیس عزیز در پایان این 4 بازی، جام قهرمانی را بالای سر ببرند یا دست کم سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. بگذارید دست در دست هم برای رسیدن به این موفقیت ها تلاش کنیم. قلبم گواهی می دهد که پیروز خواهیم شد، اما اگر هم خدای ناکرده، موفقیتی به دست نیامد، شرمسار نخواهیم بود چرا که وجدانمان گواهی خواهد داد که آب به آسیاب رقیبان نریخته ایم.
تلاش کردم این چند خط را صادقانه بنویسم. تلاش کردم از کسی نامی نبرم، گذشته را به میان نکشم و گلایه ای نکنم چون ایمان دارم که همه آگاهید که وقت گلایه نیست. امروز وقت با هم بودن است. بگذارید لذت در کنار هم بودن در روزهای دشوار را تجربه کنیم. بگذارید به هدف مشترکمان فکر کنیم. به سربلندی پرسپولیس عزیز.
من محمد رویانیان، هوادار کوچک پرسپولیس، بار دیگر به همه اطمینان می دهم که از نوشتن این کلمات هدفی جز موفقیت تیم محبوبم نداشته ام. به همه اطمینان می دهم که در برابر همه کارهایی که کرده ام و تصمیماتی که گرفته ام پاسخگو خواهم بود.
منتقدان من می توانند از فردای پایان لیگ، دوباره کارشان را با جدیت پی بگیرند. می توانند دوباره پیکان حملاتشان را به سوی من بگیرند، مشروط به آنکه در این روزهای سرنوشت ساز بگذارند پرسپولیس آرام باشد.
جمله آخر را خطاب به عادل فردوسی پور عزیز می نویسم. او که وجدان بیدار فوتبال است: هفته گذشته به بییندگان وعده دادی که در برنامه آینده مسائل پرسپولیس را مفصل بررسی خواهی کرد. نمی خواهم در کار رسانه ایت که انصافا کم عیب و ایراد است، دخالت کنم، اما کاش می شد اجازه دهی که این چند هفته پایانی لیگ بازیکنان و مربیان تمرکزشان را از دست ندهند. پرسپولیس، استقلال، فولاد، سپاهان، نفت و حتی تیم های پایین جدول امروز بیش از همیشه به آرامش نیاز دارند. کاش می شد دست به دست هم دهیم که این آرامش بر هم نخورد تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود.
با احترام فراوان برای جامعه ورزش ایران
محمد رویانیان
مدیرعامل پیشین پرسپولیس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۰۹
یه دوست

جناب آقای فلانی

مدیر کل محترم .....

 موضوع : معرفی نماینده رسمی و قانونی

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می رساند؛ آقای ………. فرزند …….. به شماره ملی ............................ به عنوان نماینده رسمی و قانونی این شرکت جهت انجام ........... ، به حضور جنابعالی معرفی می گردد، لذا خواهشمند است دستور لازم جهت همکاری با نامبرده را مبذول فرمایید.

از حضرتعالی کمال تشکّر و قدردانی را دارم.

 

با تشکر

فلانی

تاریخ و امضا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۰۵
یه دوست

جناب آقای فلانی

معاون محترم آموزش

موضوع : دفاعیه اتهام تقلب امتحان

با سلام و احترام

احتراما اینجانب ( فرانچی ) دانشجوی رشته فلان بعلت استرس و خستگی ناشی از مطالعه و مرور دروس و کمبود خواب به اشتباه جزوه درسی ...  را با خود به جلسه امتحان بردم و مراقب امتحان صرفا به دلیل همراه داشتن جزوه مربوطه مانع از ادامه امتحان اینجانب شده و به ناحق نام اینجانب را بعنوان متقلب به دایره امتحانات اعلام نمود. با عنایت به اینکه اینجانب از دانشجویان فعال و کوشا در درس مربوطه  بوده ام و نیازی به انجام تقلب نداشته ام و ازسویی نمرات دروس ترمهای گذشته اینجانب موید این مطلب می باشد.

لذا با توجه به وضیحات ارایه شده تقاضا دارم نسبت به نمره لحاظ شده برای اینجانب تجدید نظر و اتهام تقلب رفع گردد 

در پایان مجددا  و  عاجزانه از شما و دیگر اعضای کمیتهتمنا دارم درخواست اینجانب را جهت ضایع نشدن زحمات و تلاش اینجانب در طول ترم تحصیلی با دید مساعد و مثبت مورد بررسی و توجه قرار دهید.

پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی   کمال تشکر را دارم.

( با تشکر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۰۴
یه دوست
بسمه تعالی
جناب آقای فلانی
شهردار محترم شهرستان فلان
موضوع : درخواست مرمت آسفالت و لکه گیری مسیر
با سلام و احترام ؛
بدینوسیله به استحضار میرساند با توجه به  وجود چاله‌هایی در مسیر رفت و آمد دانشگاه ... شهرستان .... ، که موجب افزایش  امکان بروز تصادف و در نتیجه به خطر افتادن ایمنی و سلامت دانشجویان و استهلاک خودروها علی الخصوص اتوبوسهای سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان می شود ، از حضرتعالی تقاضا داریم دستورات لازم جهت ترمیم و مرمت آسفالت جاده مزبور را صادر فرمایید .
پیشاپیش از بذل توجه و دستور مساعد و عاجل جنابعالی کمال تشکر و امتنان را دارم.
با تشکر و سپاس
جمعی از دانشجویان دانشگاه ...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۰۱
یه دوست

جناب آقای درگیریان

مدیر محترم گروه

موضوع : درخواست تغییر زمان برگزاری امتحان درس سخت

با سلام

احتراما اینجانب فلانی دانشجوی رشته فلان به نمایندگی از تعدادی از دانشجویان مشروحه زیر بدلیل تلاقی امتحان دروس سخت و سخت تر در یک روز و اینکه این دو درس از دروس بسیار مهم رشته فلان می باشند و به لحاظ آمادگی بهتر جهت آزمون از حضرتعالی تقاضا داریم درصورت امکان نسبت به جابجایی تاریخ امتحان یکی از دروس و ترجیحا درس سخت تر به تاریخ دیگری دستور لازم مبذول فرمایید

پیشاپیش از حسن توجه و مساعدت حضرتعالی کمال تشکر را داریم .

با تشکر فلانی

تاریخ و امضا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۵۵
یه دوست
بسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر علیرضا جهانگیریان
رئیس محترم سازمان هواپیمایی کشوری و معاون محترم وزیر راه و شهرسازی
 
با سلام، همان طور که مستحضر هستید حفظ و حراست از زبان فارسی، به‌عنوان یکی از ارکان هویت ملی، وظیفه‌ای است که بر عهدۀ فرد فرد افراد جامعه و نهادهای مختلف است. مدت‌هاست که افراد مختلف با ارسال روگرفت بلیت‌های خود به فرهنگستان از اینکه تمامی متن و حتی نام افراد و تاریخ پرواز آن‌ها به زبان انگلیسی نوشته شده است گله‌مند هستند. این بلیت برای مسافران است و باید بتوانند به‌راحتی از زمان و مکان و نوع پرواز سفر خود آگاه شوند که متأسفانه در وضعیت فعلی امکان‌پذیر نیست. تقاضا دارد ضمن رسیدگی به این مسئله ترتیبی اتخاذ شود که مطالب بلیت‌ها به هر دو زبان در برگه‌ها قید شود.
 
غلامعلی حدّاد عادل
 
===================
پاسخ سازمان هواپیمایی کشوری بدین شرح است:
بسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر حدّاد عادل
رئیس محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی
 
سلامٌ‌علیکم، با احترام، بازگشت به نامۀ 4170/1101 مورَّخ 18/12/92 به استحضار می‌رساند این سازمان اقدامات لازم را در خصوص صدور بلیت به زبان فارسی و رفع مشکل یادشده برای مسافرین ایرانی در پروازهای داخلی، به استناد مکاتبات پیوست، انجام داده است. با وجود این، اجرای بند موضوع فوق‌الذکر مجدداً به کلیۀ شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ و بر اجرای دقیق آن تأکید شده است.
 
بدیهی است درصورتی‌که دفتر یا شرکت صادرکنندۀ بلیت از بخشنامۀ سازمان عدول نماید، موضوع پیگیری شده و با شخص خاطی در چارچوب قوانین و مقررات برخورد می‌گردد.
 
علیرضا جهانگیریان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۴۸
یه دوست